Retourneren

Retourneren

Wilt u een artikel retourneren, dan is dit uiteraard mogelijk. Wij hanteren een termijn van 14 dagen als zichttermijn, die in gaat op de dag dat je de artikelen ontvangt en eindigt 14 dagen daarna. Binnen deze periode moet de retourprocedure in gang gezet worden middels een e-mail naar onze retour service: retouren@articorq.nl. Nadat u antwoord heeft gekregen op deze mail kunt u het pakketje aan ons retourneren.

Gepersonaliseerde producten, maatwerk, kurkvloeren/wanden of andere artikelen die voor u op maat gemaakt of besteld zijn kunnen niet worden geretourneerd!

Retourvoorwaarden:
Retourneren van artikelen kan alleen onder de volgende voorwaarden, voor zover redelijkerwijs mogelijk:
- De zichttermijn van 14 dagen na ontvangst van het artikel/de artikelen is nog niet verstreken;
- Kurkvloeren/wanden of andere artikelen die voor u op maat gemaakt of besteld zijn kunnen niet worden geretourneerd;
- Artikel(en) is/zijn ongedragen (passen is uiteraard mogelijk);
- Artikel(en) is/zijn onbeschadigd;
- Artikel(en) is/zijn voorzien van aangehechte labels en/of stickers;
- Artikel(en) is/zijn verpakt in originele verpakking met bijgeleverde garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen;
- Artikel(en) is/zijn voorzien van eventuele actieartikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen.

Kosten retourneren:
Wanneer je een artikel retourneert, zijn de kosten van het retourneren voor rekening van de klant. Hebben wij een verkeerd artikel/product geleverd en stuurt u het daarom retour? Neem dan contact met ons op via retouren@articorq.nl.

Ruilen:
Als u uw artikel wilt ruilen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. We kunnen dan samen kijken naar de mogelijkheden voor het ruilen van uw product. Mail dan naar: klantenservice@articorq.nl.

Opstarten van de retourprocedure:
De retourprocedure moet in gang gezet worden binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelde artikelen. Indien het om meerdere leveringen gaat, die voortkomen uit één bestelling, dan gaat de termijn van 14 dagen in op het moment dat u de laatste zending heeft ontvangen. Is de termijn van 14 dagen verstreken, dan kunt u de producten niet meer retourneren.

Retour e-mail:
Alle retouren dienen schriftelijk bij ons kenbaar te worden gemaakt. U stuurt een mail naar: retouren@articorq.nl, vermeld u hierbij a.u.b. uw naam, bestelnummer, besteldatum en de artikelen die u wilt retourneren. Ter verbetering van onze klantenservice zouden wij het op prijs stellen wanneer u ons de reden van retourneren laat weten. U bent hier uiteraard conform de wet Koop op afstand niet toe verplicht.

Retouradres:
Articorq
Ganzenweg 8
3898LK Zeewolde

Retourpakket ontvangen:
Op de dag dat wij uw retour hebben ontvangen krijgt u per e-mail een bevestiging van de ontvangst van het retourpakket. Mocht deze in het weekend bij ons bezorgd worden, dan krijgt u van ons een bevestiging op de eerst volgende werkdag.
Na ontvangst van het product zullen wij beoordelen of het artikel nog in goede staat en compleet is en als zodanig opnieuw als ‘nieuw’ verkocht kan worden. Is het artikel gedragen/gebruikt en hierdoor, of om andere redenen, beschadigd, of incompleet, dan zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Deze kosten zijn gelijk aan de verkoopprijs van het artikel die u hebt betaald, of, in het geval van een incompleet artikel, aan de hoogte van de kosten die wij moeten maken voor het weer compleet maken van het artikel.

Afhandeling:
Vanaf het moment dat u hebt aangegeven de aankoop te willen herroepen, zullen wij zo snel mogelijk en altijd binnen een periode van maximaal 14 dagen, het aankoopbedrag inclusief verzendkosten en/of andere kosten, aan u terugbetalen. Wij wachten met terugbetalen, totdat we het product in goede orde hebben ontvangen.
De terugbetaling wordt gedaan middels dezelfde betaalmethode als waarmee u heeft betaalt.
Verkeren de producten niet in 'nieuw' staat, met als gevolg dat we deze niet direct opnieuw ter verkoop aan kunnen bieden in onze webshop, dan nemen we contact met u op over de afhandeling. In dat geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht, zoals hierboven reeds genoemd.

Bestelling annuleren:
Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet verstuurd is, kosteloos.
Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Articorq zal dan na in goede orde terugontvangen van de bestelling het bedrag terug storten (exclusief de verzendkosten). 
Wilt een een bestelling annuleren maar is deze al als brievenbuspost verzonden is dit niet meer mogelijk. U kunt de de bestelling retourneren zoals hierboven is aangegeven.

Heeft u toch nog vragen over het retourneren van uw product?
E-mail: klantenservice@articorq.nl
Telefoon: 0320 268410  /  06-51497253